• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Omvandla lösenkrav?

J

Jäklalösen

Gäst
Poäng: 0
Ska söka Samlingslån om några dagar och har funderat massor över detta med lösenkrav. Har lån utanför uc som måste lösas för att få ihop ekonomin.
Har förstått att remember är väl lättast att få lån hos och som ej har lösenkrav. Tänkte söka 350k...säg att jag får erbjudanden med lösenkrav kan man då lösa remember som jag har 350k hos idag för att t.ex om några veckor söka igen och då hoppas på att bli erbjuden lån hos dem igen utan lösenkrav och på så vis komma runt lösen och få pengarna på kontot? Har bankerna nån tid som måste gå innan man kan få lån igen?
Har hört att Avida ej ger lån inom 3 månader om man avslutat ett lån.

Nån som har koll på detta eller som har nått annat tips på hur man kan komma runt/omvandla ett lösenkrav till pengar på kontot?
Ska ju lösa lån men inte de som syns på uc.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
J

Jäklalösen

Gäst
Poäng: 0
Glömde fråga detta: har nu 3ff och en försvinner om 10 dagar. 0,9 i betyg.
Spelar det nån roll med 2 eller 3 ff tror ni? Hade velat söka nu istället för att vänta men hade inte förlåtit mig själv om det blev avslag för att jag inte väntade ut den förfrågningen.
Har nästan 2 gånger min årsinkomst i lån så vet att oddsen inte är de bästa och speciellt inte nu i Coronatider.
Allt hänger på detta...har hankat mig fram i månader men nu går det inte längre. Hade varit så skönt att samla alla smålån innan alla fakturor ska betalas denna månaden.
 

Nooz

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
16 September 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Jag fick 220k utbetalt av dom och dom löste inte mina lån utan det gjorde jag själv, och dom var generösa så jag kunde utöka lånet direkt och välja en högre summa än jag sökt på via Lendo.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 422
Mottagna reaktioner
13 485
Poäng
8 917
Hur mycket synligt har du hos UC
 
J

Jäklalösen

Gäst
Poäng: 0
Hur mycket synligt har du hos UC
796k på uc
Årsinkomst 400k
Mitt hopp hade ju varit remember men där har jag redan lån så vill ev lösa det med tex ikano och sen få igen på remember och då utan lösenkrav. Frågan är om remember beviljar mig nytt lån inom snar framtid om jag löser det jag har hos dem?
Jag förklarade nog dåligt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp